Followers

In other blog costest

Chocolate Give Away for sweet couple

 Chocolate Give Away for sweet couple



3 blogger saya tag :

kak huda
anip_akantaroo
FiEdA



tengok gambar kawen orang.... tringat kenangan2 aku dan dia...


Kisah Cinta Kami



awal tahun 2005

Detik pertama mata bertentang mata...
1 malam... Seorang sahabatku mengajak aku temankan dia ke sebuah kedai makan... katanya dia ada meeting kelab kembara anjuran poli kami... aku pown menemaninya... setelah tiba di kedai yang berada di tepi jalanraya kecik, fuhh romantiknya kdai tu...
walaupun kdai tu terletak tepi jalan, dan hanya gerai tenggek, tapi ia disinari cahaya lilin.... Kami memanggil kedai itu dengan nama "Kedai Lilin".
Berbalik cerita asal... Rupa2nya semua lelaki yang datang meeting tu...patot la kawan aku tu ia2 ajak aku teman dia...
Tersahut suara 'dia' : eh...awak bukan yang jual bege tepi jalan tu ker..?
gila kentang apa budak ni...dalam hati aku...ishh meluat menyampah sumer ada....
Akhirnya discussion itu berakhir.... aku n kawan aku pon nak balik.... tp sempat lagi 'dia' mintak no tepon aku...mulanya aku berkeras...las2 dia dok bising3 mintak, aku pon bg je la...da ingat kawan2....

Selepas beberapa ketika kejadian itu berlalu, dan pada masa sama kami berhubung antara satu sama lain.... akhirnya dia nak couple ngan aku... banyak hensem muka dia suka2 ja nak anak dara orang...

aku pon mintak pendapat kakak kesayangku... aku menggelarnya "Budak Teh Ice" sebab 1 ari tu dia gigih dalam hujan pergi bli teh ice dan hantar ke rumah sewaku... walhal dkedai tu aku lalu di hadapan dia... almaklum la dia kan agak rabun....hihiii

10-08-05
akhirnya kami bersetuju declare couple dan status kami bertukar menjadi pakwe makwe... cewahhh....
walaupon kami berlainan jabatan di poli....
tapi kadang2 dia tgu aku.... balik sama2...
besttt nya rasa....

Habis poli...dia dapat keja imigresen...aku smbg dgree....
tp 1 sem je... pastu aku dpt keja kerani kat UPEN Kedah...
akhirnya kami mengambil keputusan menamatkan zaman muda seusia muda ini...

25-10-08

kami ditunangkan....2 bulan camtu ja kami bertunang...
mak aku tak bagi tunang lama2....

10-12-08
dengan 1 lafaz....kami diijabkabulkan...
kami sah bergelar suami isteri...
tapi sorang d Putrajaya dan sorang lagi d Kedah...
akhirnya ujung bulan 3, aku dapat tawaran kerja di Putrajaya sebagai PPTM...
Rezki kawen orang kata...
hihiii

best ja bila terkenang peristiwa2 lampai...



ini adalah realiti bukan rekaan...
namun masih ada selingan2 yang telah di skip...nt panjang pulak citer nyer...
smoga kami berjaya dalam contest ini...aminn

kalo dilihat tarikh keramat kami, sumer ada no 10 08...
dan puteri kami yang pertama dilahirkan pada 08-04-10....

Related Articles

2 cute comments:

IMA SALSUZAIMA said...

nampak cute je awak..umo bape? hehe

❤ fbe® said...

hihii....agak2..?
da tua daa....
kawen masa umo 23...
hasben saya g muda..hihii...
dia masa kawen umo 22...
:)

Subscribe

Search This Blog

Definition List

Pages